Thursday, July 11, 2013

Moms Laksa Kuching Sarawak



Laksa Sarawak
Laksa Sarawak (atau Sarawak Laksa) adalah salah satu hidangan "wajib makan" di Bumi Kenyalang ini. Ini adalah hidangan kegemaran orang tempatan.
Moms Laksa Matang Jaya


Sebagai salah satu menu kegemaran tempatan, Laksa Sarawak boleh didapati di mana-mana sahaja di Sarawak. Kebanyakan kedai kopi mempunyai gerai Laksa Sarawak. Walau bagaimanapun, gerai yang paling popular dan kegemaran tempatan ialah Moms Laksa, Laksa Tinot & Laksa Haji Mannan.

Antara ketiga-tiga, Moms Laksa adalah yang terbaik di Kuching. Setakat ini tiada sesiapa yang dapat menewaskan Laksa berapi sup yang mantop dan lazat.


Moms Laksa

Ada sesuatu yang istimewa tentang sup mantop ini adalah - pes laksa dan santan kelapa, dengan 'sambal belacan' dan jus limau segar dalam kuantiti cukup. Terima kasih kerana setakat ini Moms Laksa tidak kedekut dalam memberikan banyak kepingan ayam, udang jumbo dan telur dadar dalam Laksa Sarawak. Ini menjadikan mereka pilihan ramai.

('Sambal belacan' untuk Laksa Sarawak biasanya diperbuat daripada mengisar campuran belacan, cili, garam dan jus limau.)

Ia tidak menghairankan apabila Moms Laksa membuka cawangan lain di Matang Jaya pada bulan Disember 2012 dan di Kubah pada bulan Mac 2013 untuk menampung pelanggan mereka yang ramai.

PS : Ni tulis artikel panjang2 Moms Laksa tak bagi FREE makan laksa sarawak tak tau la Hahaha~

No comments:

Post a Comment