Friday, July 12, 2013

Plaza Merdeka Mall & Hotel



Plaza Merdeka Mall & Hotel Kuching
Plaza Merdeka Mall & Hotel terletak di tengah-tengah Kuching.

Plaza Merdeka Mall & Hotel, terletak di segitiga emas yang kaya dengan pelbagai pusat membeli-belah mempunyai pandangan panorama sungai sarawak yang menarik, The Astana, bangunan DUN baru, Fort Margherita, Padang Merdeka dan Muzium Sarawak. 


Map Plaza Merdeka

Hampir sedekad untuk disiapkan Plaza Merdeka membuat pelancaran pada bulan November 2012 dan telah dibuka secara rasmi pada bulan Disember 2012.


Pusat membeli-belah Plaza Merdeka terdiri daripada pusat membeli-belah setinggi 6 tingkat termasuk tingkat bawah tanah dan tingkat bawah. Waktu operasi bermula pada pukul 10 pagi hingga 10 malam.


Gambar Plaza Merdeka
Plaza Merdeka menempatkan 9,000 kaki persegi empat tingkat podium taman yang tinggi untuk promosi dan pameran, gimnasium dengan kolam renang, jenama antarabangsa utama seperti Cotton-On, Dorothy Perkins, Starbucks dan banyak lagi.


Kemudahan lain yang disediakan ialah lif, eskalator, mesin ATM, Kidz Zone, tempat letak kereta bawah tanah, tempat makanan di tingkat atas yang dikenali sebagai "Food Heaven", kedai-kedai makanan segera dan lain-lain.


Ia mempunyai 800 tempat letak kereta dengan penunjuk ruang yang dikenakan pada RM2 setiap kemasukan bagi setiap 90 minit. Jika anda parking kurang dari 30 minit, anda tak perlu bayar apa-apa.

No comments:

Post a Comment